Varukorgen uppdateras. . .
produkten har lagts i varukorgen!

Till varukorgen
Högsta AAA kreditvärdighet för över 5 år!

Leveransvillkor

Beställning

Det är enkelt att beställa från HemOchBastu.se. Gör din beställning elektroniskt i vår webbutik genom att lägga de produkter du vill ha i din varukorg och betala beställningen. När vi ser att beställningen är betald, behandlar vi den. Vid behandlingen bekräftar vi leveransdatum och leveransmetod. Vi skickar dig alltid en orderbekräftelse och uppföljningsuppgifter via e-post eller som sms.

Produktinformation och priser

I alla de priser som visas i vår webbutik ingår gällande mervärdesskatt (25%) samt eventuella återvinningsavgifter. Priserna gäller tillsvidare och vi förbehåller oss rätten till ändringar utan separat förhandsinformation. Vi ansvarar inte för eventuella felaktiga prisuppgifter. Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningen om vi upptäcker fel i prisuppgifterna i samband med att beställningen behandlas. I detta fall meddelar vi kunden omedelbart. Kunden kan då alltid också annullera beställningen. Vi förbehåller oss också rätten att annullera beställningen om beställningsuppgifter eller kund/företaguppgifter är felaktiga eller om vi misstänker missbruk.

All produktinformation (namn, beskrivningar, bilder) ges som de är och vi ansvarar inte för eventuella fel i produktinformationen. Mer information om produkterna på våra sidor får du på tillverkarens egna webbsidor eller i tillverkarens kataloger. Om den produkt du har beställt av någon orsak inte finns att tillgå, kan vi byta den mot en motsvarande, ersättande produkt.

HemOchBastu.se ansvarar inte för felaktiga beställningar eller felbeställningar som kunden har gjort, utan kunden är själv skyldig att kontrollera och utreda lämpligheten hos de beställda produkterna. Vi rekommenderar att du alltid kontrollerar produktinformationen på tillverkarens webbsidor eller i tillverkarens broschyrer. Du kan också kontakta vår kundtjänst.

Leveranser, leveranskostnader och mottagandet av produkter

Leveranskostnader
Produkternas leveranskostnader varierar. På varje produktsida finns uppgifter om leveranskostnaderna för produkten i fråga.

Leveranskostnaderna indelas enligt följande:

  • 95 - 195 kr – Produkter som levereras som paket (Posten MyPack till 20 kg eller Posten/DPD Paket till 30 kg)
  • 495 kr – Produkter som levereras pallvis (Posten PALL.ET)
  • 1490 kr – Infrabastur och badrumsbastur (Bilfrakt)
  • 2990 kr – Bastubyggnader (Bilfrakt)

Om det i din varukorg finns produkter med olika leveranskostnader betalar du endast den dyraste leveranskostnaden (inte upprepade kostnader). Varukorgen räknar alltid ut leveranskostnaden automatiskt, om du är osäker på leveranskostnaderna kan du lägga produkterna i varukorgen. I priset för vissa kampanjprodukter ingår leveranskostnaden – detta nämns alltid separat i samband med produkten.

Tillläggsavgift för små order
För alla beställningar under 200 kr (värde av produkterna) tilläggs en behandlingsavgift 100 kr för små beställningar.

Leveranstider och leveranser
Du ser en uppskattning av leveranstiden på produktsidan, i varukorgen och på orderbekräftelsen vid varje produktrad. Våra leveranstider är normalt enligt följande:

  • Produkter i lager: ca 2-5 vardagar
  • Produkter som inte finns i lager: ca 7-10 vardagar
  • Beställningsprodukter: ca 2-4 veckor (eller annan bekräftad tid)
  • Produkter i leverantörens lager: ca 2-7 eller 7-10 vardagar (eller annan bekräftad tid)

Leveranstiden börjar löpa från det att vi har erhållit betalningen på vårt konto och beställningen har börjat behandlas. Den slutliga leveranstiden bekräftas när vi har behandlat beställningen – du får ett meddelande i din orderbekräftelse om detta. HemOchBastu.se friskriver sig från alla krav gällande ersättning till kunden i relation av leveransförseningar. Vi försöker vårt bästa att informera kunden om alla problem eller förseningar i leveransen. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det till exempel förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.

Små produkter levererar vi huvudsakligen som postpaket och mottagaren avhämtar leveransen på närmaste postkontor. Om det i leveransen ingår stora paket/lastpallar som inte kan skickas som normala postpaket, sker leveransen med leveransbil och då levererar vi produkterna under dagstid, mellan ca kl. 8-16, direkt till den adress du har angett. Om du önskar ett särskilt leveransdatum för din beställning kan du anteckna det i beställningens tilläggsuppgifter/meddelandefält.

Kunden bör se till att det då leveransen anländer finns en person på plats som kan kontrollera och kvittera leveransen. Produkterna lastas alltid av på en plats i bilens omedelbara närhet. Platsen fastställs enligt väg som lämpar sig för lastbil. Leveransen inkluderar aldrig installation.

Produkterna levereras som huvudregel alltid som en engångsleverans, d.v.s. om någon produkt inte genast finns tillgänglig, skickas produkterna när det är möjligt att skicka alla produkter. I dessa fall meddelar vi omedelbart kunden, antingen via e-post eller per telefon och vi meddelar då också den uppskattade tidpunkten för leveransen. Leveranskostnaderna omfattar inte leverans till t.ex. öar eller andra områden som ligger utanför normala post- och distributionsområden. Om du beställer varor avsedda att användas på en ö bör du som adress ange en adress på fastlandet till vilken det finns normala trafikförbindelser. Du måste själv se till att produkten kommer ut till ön. Kom ihåg att någon alltid måste finnas på plats för att ta emot produkten. Vi levererar endast produkter till Sverige (inte t.ex. till Åland).

Om kunden inte hämtar levererat paket i tid på postens serviceställe eller kontor, returneras paketet tillbaka till oss. Då debiterar vi 300 SEK för det ohämtade och returnerade paketet/-n. Vid leveransen av pall eller större sändelse, om mottagaren inte kan nås vid leveranstillfället, returneras produkterna till terminalen eller vårt lager, varvid alla kostnader som uppkommer debiteras kunden.

Mottagandet av produkter
En fraktsedel eller en remiss följer med leveransen. Kunden bör genast vid mottagandet kontrollera att leveransen motsvarar uppgifterna på fraktsedeln och att produkterna inte är skadade. Om du noterar en transportskada vid mottagandet, måste du genast på plats anmäla detta på fraktsedeln tillsammans med chauffören. Anmäl sedan genast skadan till vår kundservice. Spara alltid fraktsedeln. Det är bra om du kan dokumentera skadan med foto. Observera att om anteckningar saknas på fraktsedeln ansvarar kunden för sådana fel som redan vid leveranstillfället kan konstateras. Det är också viktigt att du inspekterar dina varor noggrant direkt efter mottagandet av leveransen. Är det en dold skada som inte syns förrän du tagit av emballaget, skall skadan fotograferas (själva trasiga produkten från olika håll, orginal förpackningen och emballaget produkterna är skickade i). Bilderna skall e-mailas till vår kundservice tillsammans med beställningens referensnummer och beskrivning på skadan senast inom 5 dagar från mottagandet. Om de dolda skadorna inte anmäls inom 5 dagar, gäller reklamationsrätten inte och då svarar kunden själv för alla skadorna.

Returrätt/Ångerrätt

Vi beviljar 14 dagars returrätt på alla produkter vi säljer. Returrätten räknas från den dag kunden har tagit emot produkten. Det är endast möjligt att returnera produkten om den är helt återförsäljningsbar och felfri, inklusive förpackningen. Använda produkter beviljas inte returrätt. Beställningsprodukter beviljas inte heller returrätt och de kan inte returneras. Vi anger skilt på produktsidan för varje produkt om det är en beställningsprodukt.

När du returnerar en produkt bör du alltid först kontakta HemOchBastu.se för anvisningar. Produkterna returneras till den plats som HemOchBastu.se anger. Vi kan inte ta emot produkter utan avtal om returnering. Kunden ansvarar själv för alla kostnader i samband med returneringen. Vid behov hjälper vi kunden hitta en lämplig kanal för returnering. Produkten bör vid returneringen vara felfri och i originalförpackning. Spara alltså förpackningen och dess innehåll omsorgsfullt. Kunden ansvarar för transportskador under returneringen, därför rekommenderar vi att du förpackar produkterna ytterst omsorgsfullt.

Köpesumman (exklusive eventuella fraktkostnader för returneringen) återbetalas inom 14 dagar från det att säljaren har återfått produkten och har kunnat konstatera den som felfri.

Returrätten gäller inte för företagskunder, utom i de fall produkten har ett fel.

Om produkten har ett fel ansvarar produktens leverantör som huvudregel för ersättningar eller kostnader för returneringen. Du bör också i dessa fall kontakta oss genast då du har upptäckt felet.

Garanti

Alla produkter beviljas samma garanti som tillverkaren normalt beviljar. Om du har några frågor gällande garantin, kontakta vår kundtjänst eller t.ex. tillverkaren.

Montering

För tillfället, kan vi tyvärr inte erbjuda montering för produkter. Kunden ansvarar alltid själv för att de produkter han/hon har beställt monteras i enlighet med gällande lagar och förordningar i varje land.